Lastik | Oto Lastik | Lastik Fiyatları | Ucuz Lastik

Oto Lastikler

Oto lastikler araçları taşıyan, fren yapıldığında ve viraj alınırken taşıtların güven içinde yola tutuşunu sağlamakta olan, zevkli ve güvenli bir şekilde uzun sürüşler için, yolun özelliğine bağlı olmadan can güvenliğini sağlayan vasıtanın en önemli parçalarındandır. Uzun ve şehirler arası yolculuklar da özellikle fazla hızlı otomobil kullanımında oto lastik yolu tutuşu çok fazla iyi olmalıdır ve bu gibi uzun yolculukların bir problem değil de keyif durumuna gelebilmesi gene otomobillerin lastikleri sayesinde olabilmekte. Bütün bunların sağlanması sizlerin oto lastik satın alacaksanız dikkat etmeniz gereken niteliklere ve yapacağınız masrafa bağlıdır.

İlk önce merak edilmekte olan soru lastik nasıl değerlendirilmiş olmalıdır. Lastik J.B Dunlop’un oğlunun 3 üç tekerli bisikleti için hazırladığı lastik modeli ile hayatımıza girmiştir ve bundan böyle ileri teknolojiler kullanılarak geliştirilmiş zamanımızda aldığımız lastikler elde edilmiştir. Çadırla da kükürt yardımı ile pişirip şekillendirmesi ile oto lastik iyice gelişmeye başlar. Daha sonrasında bu üretilen tekerleri güçlendirmek için çelik ile katkı yapılırdı. Ve bu zamanlarda sizlerin sürücülerin güvenliğini sağlayan araçlar için en ciddi parçalar içinde yer alır. İçinde bulunduğumuz çağda lastik kauçuk, kord bezi ve çelik kuşak teller ile çeşitli kimyasal maddelerin bileşiminden oluşuyor. Lastik sırt, omuz bölgesi, yanak kısmı, topuk bölgesi, damak teli, karkas yapı, kuşaklar ve astar bu gibi bölümlerden bir araya gelmiştir. Sırt bölgesi; tüm lastikleri yolla temas edebilmesine olanak tanıyan en üst bölümdür. Sırttaki oluklar ıslak zeminlerde suyu deşarj edebilmeye, dolu bloklar ise yol tutuşa ve fren gücünü aktarmaya yaramaktadır. Omuz; sırt ile yanağın birleştiği bölümdür. Kauçuktan yapılmıştır. Yanak; lastiğin topuk ve omuz bölgesi arasında kalan bölgesidir. Yanak yardımıyla arabada konforlu sürüş sağlanır. Topuk; janta ilişki eden bölümdür. Damak teli lastiği jantın etrafında tutulmasını sağlar; jant ucu üzerinde lüzumlu esnekliği sağlamaya fayda. Karkas yapı; damak teli ile lastik içinde iletimi sağlar. Kuşaklar; sırt deseninin altında uzanan dar katmanlara deriz.

Çelik ve bez olan çeşitleri mevcuttur. Astar; hava sızdırmazlığını verici kauçuk yapıdır. Lastiğin içindeki havanın dışarı çıkmasını engeller. Lastiğimiz için ciddi parçalardan bahsettik ve biraz olsun lastik için neler önemli bir şeydir nelere dikkat edilmelidir benzeri sorulara kafamızda cevaplar bulduk. Bir de oto lastik hakkında özenli davranılması gereken bir başka hususda jant seçimidir. Lastik ve jant dönüşüm tablosuna göre müsait jant seçimi yapılır. Jant seçimi için şayet tavsiye edilen jant eni 5.0 ise bunun bir altı 5 yahut 5.5’lik jantları seçmek benzeri bir genişliği bulunmaktadır. Nihai tüketicilerin bir çoğu lastiklerin yanağında yazan yazılara pek bakmıyorlar. Markanın yanında bu tip bilgilerde mühimdir. 186 65 R 15 85H TL yazan lastikte 185 rakamı lastiğin taban genişliğini, 65 rakamı bize lastiklerin kesit yüzdesini 15 olan değeride lastiğin jant çapını, R lastiklerin gövde yapısını, 85 yük endeksini H sürat limitini göstermektedir. Bundan böyle oto lastiklerimizin yanak kısmına baktığımızda boş gözle değil de bilgi ile dolu gözler ile bakarak en doğru seçimi yapabilirsiniz. Araçlarınızda kullandığınız lastiklerin uzun ömürlü ve yüksek performanslı kalabilmesi için hava basıncı, rot ayarı, balans ayarı, rotasyon, yük endeksine uygun lastiklerin kullanılması, vasıta hızı, yolların ve iklim şartlarına dikkat edilmesi gereklidir. Tüm bunların sağlanmasına rağmen uzun seyahatlerde oto lastikler patlarsa nasıl bir yol izleneceği tüm otomobil kullanıcıları yönünden biliniyor olması gerekmektedir. Eski lastikler; bijon anahtarı yardımı ile sökülüp yüzde yüz çıkarılmadan kriko yardımı ile taşıt kaldırılır. Patlayan lastik takılı olduğu yerden ayrılmalıdır ve stepne takılmalıdır. Böylelikle yolculuğa devam edilebilir. Patlayan lastikler artık değişmesi gerekir. Arabalarda 4 lastiğin aniden değiştirilmesi önerilir. Ama böyle hallerde bir lastik de alınabilir. Lastik alımına gerekli olan özeni gösterdikten sonra yeni araç lastiğinizin keyfini sürün.

Kaynak;

http://tr.wikipedia.org/wiki/Lastik

Otomobil Lastikleri

Otomobil Lastikleri

Wikimedia Foundation

Kategoriler:   Oto Lastik, Ucuz Lastik

Yorumlar

Bu öğe için yorumlar kapalı.